Učitelji za spremembe – nekateri rezultati VITR iz raziskave ICCS 2022

Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj (VITR) ima v šolskem prostoru, ne glede na to katero državo ali izobraževalni sistem imamo v mislih, pomembno vlogo že nekaj časa, vendar je opaziti, da to področje še pridobiva na pomenu. Zakaj smo se v raziskavi ICCS 2022 odločili za okrepljen fokus tega področja, in v katerih instrumentih je slednje upoštevano, je vidno tudi iz Nacionalnega poročila ICCS 2022 (Klemenčič Mirazchiyski, 2023). Vedno bolj se krepi tudi zavedanje vloge učiteljev na tem področju. Učitelji imajo ključno vlogo pri razvijanju vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v okviru kurikula ter pri spodbujanju udejstvovanja učencev v lokalnih, nacionalnih in celo globalnih skupnostih ter s tem postajajo nosilci družbenih sprememb (Damiani, Losito in Agrusti, 2023). Ob prvi sprostitvi mednarodnih rezultatov je zato organizacija IEA izdala Teacher Snippet (ibid.), ki smo ga na Pedagoškem inštitutu ne le prevedli, temveč tudi prilagodili; npr. z nacionalno terminologijo ter nacionalni rezultati (prevod: Bezjak in Klemenčič Mirazchiyski, 2023). V tem kratkem prispevku za učitelje (IEA Teacher Snippets) so izpostavljene nekatere ugotovitve IEA-raziskave ICCS 2022 in predstavljeni nekateri relevantni praktični primeri za uporabo v razredu, ki učencem pomagajo pri aktivnem prakticiranju državljanstva in trajnosti v šoli ter podpirajo njihovo udejstvovanje v širši skupnosti. Ugotovitve in primeri se nanašajo na tri sklope, in sicer povezovanje lokalnega in globalnega pri poučevanju, spodbujanje sodelovanja med šolo in skupnostjo, ter sklop, ki osmišlja pomen interaktivnih ter na učenca osredotočenih metod poučevanja, ki izboljšujejo učenje učencev in krepijo njihove spretnosti sodelovanja, kar povečuje njihovo zmožnost, da se vključujejo v reševanje vprašanj iz resničnega življenja.

Kar bi želela še opozoriti je, da je precej drugih rezultatov, vezanih na raziskovanje področja vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (pa tudi vzgoje in izobraževanja za globalno državljanstvo), predstavljenih v Nacionalnem poročilu ICCS 2022 (Klemenčič Mirazchiyski, 2023).   

Viri:

Klemenčič Mirazchiyski, E. (2023). Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2022): Nacionalno poročilo – prvi rezultati. Pedagoški inštitut. https://www.pei.si/wp-content/uploads/2023/12/nacionalno_porocilo_ICCS22.pdf

Damiani, V., Losito, B., in Agrusti, G. (2023). Teachers for Change: Strategies for Sustainability in the Classroom and Beyond, Teacher Snippet No. 7. IEA. https://www.iea.nl/news-events/news/teachers-change-sustainability-classroom-and-beyond

Bezjak, S., in Klemenčič Mirazchiyski, E. (prevod, 2023): Učitelji za spremembe: Strategije za trajnostni razvoj v šoli in širše (original: Damiani, Losito, in Agrusti (2023). Teachers for Change: Strategies for Sustainability in the Classroom and Beyond, Teacher Snippet No. 7). https://www.pei.si/wp-content/uploads/2024/01/ICCS22_Teacher_Snippet_07.pdf

Dr. Eva M. Klemenčič

Leave a Comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja